Mennyei Tipp

A legjobb tippek tőlünk jönnek!

Öt perc pihi

Vörös kódot adott ki a rendőrség, nagy a baj a magyar autósokkal

Nagy baj a magyar autósokkal.

Szeptembertől már érezhetően nőtt a balesetek száma, de az október hozta az igazi mélyrepülést.

 

Az október fekete hónap volt a magyar közúti közlekedésbenFORRÁS: POLICE.HU

Tavaly szeptembertől intenzív kampányba kezdett a rendőrség. Bejelentették, hogy a módszereiken változtatni fognak, nem árulják el előre az ellenőrzések helyét és idejét. „Rövid idő alatt azt tapasztaltuk, hogy a baleseti adatok kedvező irányba változtak” – mondta Óberling József ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a Police.hu-nak.

Óberling József ezredesFOTÓ: POLYÁK ATTILA – ORIGO

A jó tendencia idén őszig tartott ki, azonban már idén szeptembertől érezhető volt, hogy romlásnak indult a közlekedési morál, ami az októberi adatokat nézve mélyrepülésbe torkollott. A Véda rendszer adatait elemezve kiderült a rendőrség számára, hogy a sebességtúllépések aránya folyamatosan emelkedik. Míg két hónappal ezelőtt a halálos áldozatok száma a korábbi évekhez viszonyítva lényegesen kevesebb volt, addig októberben az adatok csúcsokat döntöttek, a hónap első 24 napjában 50 személy halt meg az országban közlekedési balesetben.

Összeroncsolódott személyautó a síneken Kiskunfélegyháza és Tiszaalpár között október 24-én. A gépjármű személyvonattal ütközött össze egy sorompó nélküli kereszteződésben, a vonat mintegy 100 méteren át tolta maga előtt az autót. A balesetben az autóban ülő férfi súlyosan megsérültFORRÁS: MTI/DONKA FERENC

Idén októberben öten haltak meg Magyarországon úgy, hogy egy vasúti átjáróba a tilos jelzés vagy a stoptábla ellenére hajtottak be gépjárművel. Csak októberben hat esetben állapították meg a baleseti helyszínelők azt, hogy az autós vagy a motoros nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedett. Már három esetben okozott tragédiát ugyanebben a hónapban a rosszul kiszámított előzés, illetve a figyelmetlen sávváltás.

Ártatlannak tűnő manőverből is lehet baj

Októberben ketten is okoztak halálos balesetet, mert elindulva nem győződtek meg arról, hogy ezt biztonsággal megtehetik-e. Egy autós ütött el egy kapubejárónál kihajtó kerékpárost, valamint egy gépjárművezető kikanyarodott a másik elé.

Összeroncsolódott járművek október 23-án az 1-es főúton Bicske külterületén, ahol a két személygépkocsi frontálisan összeütközött. A balesetben egy ember meghalt, többen súlyosan megsérültekFORRÁS: MTI/LAKATOS PÉTER

A rosszabbodó látási viszonyok miatt nehezebb észrevenni a gyalogosokat, főleg, ha nem a kijelölt átkelőn mennek át. Idén októberben ütöttek el gyalogost zebrán, járdán, út szélén és autópályán is hol a gépjárművezető, hol pedig a gyalogos hibájából (október 24-ig összesen 11 esetben).

Összeroncsolódott személyautó október 20-án a Pest megyei Dunavarsány külterületén, az 51-es főúton, ahol két autó összeütközött. Az egyik autó sofőrje meghalt, ketten könnyebben megsérültekFORRÁS: MTI/MIHÁDÁK ZOLTÁN

Mezők és szántóföldek közelében ebben a hónapban négy halálos kimenetelű baleset történt, amelyekben mezőgazdasági gép autóval vagy motorral karambolozott. Három alkalommal a mezőgazdasági vontató kanyarodott ki gépjármű elé, egyszer állapított meg a hatóság gyorshajtást, tehát az autóvezető hibáját.

Emberi felelőtlenség miatt is többen életüket vesztették

Jogosítvánnyal nem rendelkező autós nem adott elsőbbséget, ami miatt egy ember meghalt, és hatan súlyos sérüléssel kerültek kórházba. Drog hatása alatt álló gépkocsivezető is ütött el szabálytalanul közlekedő gyalogost.

Halálos baleset Tatabányán, október 20-ánFORRÁS: POLICE.HU

„A vörös kódot azért adtuk ki, hogy a közlekedők vegyék komolyan a riasztást. A bekövetkezett esetek elemzésekor nem találtunk logikai összefüggéseket” – folytatta a közlekedésrendészeti főosztályvezető. „Többségében súlyos szabályszegés áll a szerencsétlenségek hátterében, de történtek olyan esetek is, amikor kisebb hiba, pillanatnyi figyelemkihagyás okozta a tragédiát. Egy biztos, hogy minden történés eredőjének hátterében a közlekedő ember állt” – tette hozzá Óberling.