Győri Tibor: Küldetése, kihozni magából a maximumot és évről évre jobbnak lenni a testépítésben

Már kiskorától kezdve is aktív életet élt, több sportot is kipróbál, mert találta azt, amely gyorsan a szívéhez nőtt. Győri Tiborral beszélgettem edzésről és eddigi tapasztalatairól a testépítéssel kapcsolatban.

Hány éves voltál mikor elkezdtél edzeni?

Mindig is örökmozgó gyerek voltam általános iskolás éveimet labdarúgással, karatézással, birkózással töltöttem majd középiskolásként mondhatni elég fiatalon 14 évesen ismerkedtem meg a súlyzós edzéssel. Már gyerek korban érdemes valamilyen sport felé orientálódni hiszem egy gyereknek sokkal nagyobb mozgás igénye van és ezért is nagyon fontos már gyerekkorban elkezdeni.

Van esetleg mentorod? Kitől tanultad meg az alapokat? 

Felkészítő edzőm Kristó Endre szakmai útmutatásával sikerült a maximumot kihozni a magamból, amiért nagyon hálás vagyok és az egész Kriko team csapatának. Az alapokat  a kezdetekben magamtól kitapasztalás útján szereztem. Az idő előre haladtával egyre többet tudtam meg a testépítés rejtelmeiről.

Mennyi edzésed van hetente?

Heti rendszerességgel 5-6 napot edzéssel töltök. Pihenő napokon a regenerálódásé a főszerep (szauna, masszázs, pihenés stb…)

Mi motivál az edzésben?

A nagyságához vezető út mindig vereséggel, veszteségekkel kezdődik. A kitartó motivációhoz a vereség a kulcs.

Milyen eredményeket értél el eddig?

WABBA Herkules Olympia Vitaflex GP

Mensphysique tehetségkutató 1.hely

Athletic -175cm 1.hely

Classic Bodybuilding -175cm 2.hely

Junior Bodybuilding 2.hely

Mensphysique Junior 2.hely

PCA Sun City International GP

Junior Bodybuilding 1.hely

Classic Bodybuilding 3.hely

Milyen sportokat részesítesz előnyben?

MMA, Box, K1

Esetleg volt már valamilyen edzés közbeni sebesülésed?

Nagyobb sérülésem nem volt. Ezért is tartom kiemelt fontosságúnak az edzés előtti alapos bemelegítés ezzel is minimálisra csökkentve a sérülés kockázatát.

A szakmán belül kivel tartod a kapcsolatot?

Edzőmmel, és sporttárssakkal.

Mennyire szigorú a saját étkezésed? 

Verseny felkészülés alatt maximálisan oda figyelek az étkezéseimre.

Van, hogy te is ellustulsz?

Véleményem szerint mindenkinek vannak hullámvölgyek az életben amikor az edzés kicsit háttérbe szorul, így nálam is nagyon ritkán előfordul, viszont egy hétnél soha sem hagyok ki többet edzés nélkül.

Mik azok az alapvető dolgok, amelyeket elront egy átlagember mikor bele kezd az edzésbe szerinted?

Nagyon sokan úgy állnak neki edzeni, hogy nincsenek tisztában a súlyzós edzés fogalmával. Edzettségi állapothoz mérten túl nagy súly kiválasztása és a szabálytalan gyakorlatok berögzülése, ha helytelenül rögzül be a gyakorlat kivitelezése könnyen sérüléséhez vezethet. Mindemellett türelmetlenek és azonnal akarja mindenki az álom alakot, viszont kevesen hajlandóak is tenni érte. Kezdőként érdemes felkeresni egy személyi edzőt vagy egy ismerőst, aki már rendelkezik azokkal ismeretekkel, amelyek a helyes edzés, és gyakorlatok kivitelezéséhez szükséges.

Mit csinálsz akkor mikor nem az edzőteremben vagy?

Dolgozom, családommal és a barátaimmal töltöm a szabadidőm nagy részét.

Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Kihozni magamból a maximumot. Évről évre jobbnak lenni a testépítésben. Jövő ősszel indulni a Superbody versenyén és ott a legjobb helyezés elérni.

Köszönöm szépen a válaszaidat és további sikereket kívánok neked!